Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Turcja 2005    Początek...
2005

Początek...

Polska, Szczecin centrum

Ah, zawsze jest jakis początek... Zainspirowała nas podróż Moni i Damiana (naszych dobrych znajomych) do Turcji. dziekujemy za natchnienie:)
Pamietnik był spisany częściowo, ale nie moge go odnaleźć, więc napiszę parę zdań na temat tej podróży już po czasie.
Wyjazd ten był niesamowity, ponieważ obaliliśmy kilka stereotypów, znaleźlismy się tak łatwo w Azji i odkrylismy kraj, który nas zachwycił.
Pojechalismy na ten urlop autem, i musze przyznać, że podróż przebiegła spokojnie, na każdym kroku w Turcji wzbudzaliśmy sensacje jako podróżnicy z autem z Polski, ludzie robili sobie z nami zdjęcia, he he... Jakość dróg bardzo dobra, tylko ceny ropy przyprawiały o zawrót głowy. Największym stresem było poruszanie się autem po Istambule ale i to przeżyliśmy bez wiekszych strat, no, były straty moralne, bo przeklinaliśmy ponadprzecietnie.
Załozylismy że nie chcemy "zwiedzać" Riwiery, czyli południa Turcji, z tymi wszystkimi hotelami, plażami i całym bałaganem nadmorskim. Kurorty nigdy nie mówia prawdy o danym kraju, to już wiemy, a my zawsze chcemy poznać prawdziwe oblicze miejsca w którym jesteśmy.
Okazało się, że ludzie są w Turcji bardzo życzliwi, a jechalismy z obrazem emigracji tureckiej z Niemiec, okazało sie to błedne. Ludzie pomagali nam wielokrotnie, byli usmiechnięci, zainteresowani nami, naszym krajem. Zagadywali nas często, szukali z nami kontaktu wielokrotnie.
Zachwyciło nas jedzenie, juz orientalne, egzotyczne. Zakochalismy się w Ayranie, czyli słonym jogurcie, kebabach, borkach, baklawie, od nowa odkrylismy pietruszkę, tak niedoceniana w Polsce:)
Przełom sierpnia i wrzesnia to idealny czas na podróż do Turcji, koniec lata, niskie ceny a wciąż jeszcze jest ciepło.
Koniecznie należy pozwiedzać Istambuł, wybrzeże Morza Egejskiego, Kapadocję (koniecznie lot balonem!!!wart swojej ceny), Pammukale, Efez, Didyma, taniec Derwiszy...
Turcja jest piekna, juz orientalna, tania, ale pod warunkiem że omija się wybrzeże południowe i kurorty.
Dla nas była to ciekawa przygoda. Przejechalismy autem całą Europę aby zobaczyć Turcję. Piekny, ciekawy kraj. Polecamy!!!!!!!!!
Ah, zawsze jest jakiś koniec...aby znowu był początek, nowej podróży oczywiście:)))