Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Etiopia, Dżibuti 2009    Stolica wita nas

Stolica wita nas

Etiopia
Etiopia, Addis Ababa

Wczoraj wieczorem zaprosilismy Wondu na pozegnalne piwo. Rozmawialismy dlugo do nocy o zyciu, Afryce, pomocy dla niej. Wondu zrobil na nas bardzo dobre wrazenie, nie narzucal sie ale tez nie ignorowal nas. Zaplacilismy mu 500br extra i postawilismy piwo, powiedzielismy tez dobre slowo. On tez powiedzial ze bylismy dobrymi turystami.
Ostatniego dnia z naszym kierowca trudno nam sie bylo rozstac. Zrobilismy pare przerw na kawe i nie moglismy sie nagadac.
Po drodze znowu zajechalismy do kolejnej chaty, aby skosztowac ich lokalnego napoju areke - takiej ich wodeczki. Ona jest do przyjecia, ale lokalne piwo wyglada jak wiadro pomyj, a smakuje jeszcze gorzej! Wykonane ze zmielonego jeczmienia, mocno sfermentowane, mam nadzieje ze jutro nie umrzemy. Zatrzymalismy sie w miejscu malo uczeszczanym przez turystow, dzieci nie wieszaly sie na nas, tylko nas z daleka obserwowaly. Co chwile ktos dochodzil, bo wiesc gminna szybko sie rozeszla, ze biali zajechali... Ludziom w chacie zostawilismy za goscine 40 br, byli bardzo mili i serdeczni, a wszystko co nalewali, nalewali z czubkiem.
Ludzie posylaja do szkol tylko czesc swoich dzieci, druga polowa musi zostac przy domu i pomagac w noszeniu wody, w uprawie. Smutne, bo od razu zamyka sie droge tym dzieciom na przyszlosc. Pomimo tego, ze tylko czesc dzieci chodzi do szkoly, to zajecia odbywaja sie na 2 zmiany. My w Polsce kompletnie nie wiemy co to przeludnienie.
Po poludniu dojechalismy do Addis, znowu jestesmy w Baro hotel.
Serdecznie pozegnalismy sie z Wondu, a teraz planujemy wyprawe na polnoc, ktora ma byc kompromisem czasu, kasy i tego co chcemy zobaczyc.
Prosimy o cierpliwosc, internet jest bardzo wolny, trudno dodawac foty, robic cokolwiek, ale staramy sie:)

Jesli ktos jest zainteresowany kontaktem z Wondu, wynajeciem go z pominieciem biura turystycznego, to mamy do niego telefon i adres email. Wondu sam prosil nas o umieszczenie tej informacji na naszej stronie. Mozemy Go polecic z calego serca, bo jest to bardzo uczciwy i madry czlowiek. Jest tez bardzo dobrym przewodnikiem:)