Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Indie, Bangladesz 2010    Niekończąca się podróż
Zwiń mapę
2010
05
lis

Niekończąca się podróż

 
Indie
Indie, Kolkata
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 12500 km
 
Wczoraj wieczorem udało nam się dotrzeć na dworzec na czas. Pan z hotelu dobrze nam wytłumaczył jak wydostać się z labiryntu. Ulice były zakorkowane niemiłosiernie, bo ludzie zjechali do Varanasi z okazji święta Diwali. Kierowca moto – taxi był operatywny i dzięki temu na czas dotarliśmy na dworzec. Ale nasza radość był krótka, bo pociąg był opóźniony i wciąż zwiększał opóźnienie. Wpierw było to dwie godziny, a przez megafon dało się słyszeć, że inne pociągi mają sześć godzin opóźnienia – więc myśleliśmy z uśmiechem „dobrze mamy, to tylko dwie godziny”. Najpierw czekaliśmy w klimatyzowanym biurze dla obcokrajowców, we względnej ciszy i spokoju. Niestety o godzinie 20 miły pan zamknął biuro i wylądowaliśmy na peronie wśród tłumu pasażerów (bardzo dużo pociągów było opóźnionych). Varanasi jako miasto było najbrudniejsze i do tej kategorii należy też zaliczyć dworzec. Krowa chodząca po torach, krowy śpiące na peronie, tuziny szczurów pod nogami, pieski, parę karaluchów wielkości tramwaju… I my z coraz bardziej bolącymi tyłkami. Na szczęście posiedliśmy dar spokoju, aby nie pompować się złą energią w takiej sytuacji, tylko pogodzić się z danym stanem rzeczy, zaakceptować…. A wtedy luz, blues i radość z urlopu w toku. I tak nie mamy wpływu na opóźnienie, więc po co się denerwować? Skończyło się na opóźnieniu 5,5 godziny, czyli po Polsku 330 minut!
Obserwujemy toczące się wokół nas życie, fale ludzi wsiadające i wysiadające z pociągu, bezdomnych ludzi układających się do snu, panów noszących bagaże na głowach, bosonogie dzieci zbierające puste butelki, czystych pasażerów pierwszej klasy, handlarzy zabawkami, owocami, zresztą oni tu wszystkim handlują… to wszystko jest mozaiką, mieszanką. Jest jak przyprawa masala, nie jednolite w smaku, łagodne i ostre zarazem.
Wreszcie po ponad pięciu godzinach czekania wsiadamy do pociągu. Oczywiście pchamy się jak inni pasażerowie, bo bez pchania to się nie da! Mimo że wszyscy mają przypisane miejsca. Mieliśmy miejsca z bardzo miłą rodzinka, którą poznaliśmy na dworcu. Przed północą sprawnie rozłożyliśmy się do spania.
Wg planu powinniśmy być w Kolkacie (dawniej Kalkucie) o 8 rano, oczywiste było, że pociąg nie nadrobi opóźnienie, więc na miejsce dojechaliśmy przed 14 godziną. Nasza rodzinka udzieliła nam kilku cennych rad. Byli to ludzie wykształceni, bardzo serdeczni. Nie wyrzucali śmieci przez okno (można? Można!).
Przed dworcem tłum taksówkarzy, kłamali jak cholera, że są taxi prepaid, a jak pytaliśmy się jaka cena na naszą ulicę, to wołali 200r! Dosłownie mieliśmy problem by przejść 200m do okienka taxi prepaid. W okienku zapłaciliśmy 65r na Sudder Street, mekkę hoteli.
Nasz taksówkarz niestety nie orientował się za bardzo gdzie chcemy jechać , kilka razy pytał się innych kierowców o wskazówki. W pewnym momencie zatrzymał auto, wysiadł i powiedział do nas coś w hindu (a mogło to znaczyć wszystko: siku, jeść, modlitwa… nie wiemy). Czekaliśmy dobry kwadrans nim powrócił. Taaa.. zrozumieć tych ludzi… Wreszcie dowiózł nas na miejsce, nie do końca tam gdzie chcieliśmy, ale widzieliśmy jak gubi się w jednokierunkowych uliczkach, więc uznaliśmy że poradzimy sobie już sami.
Na ulicy obskoczyli nas kolejni „przyjaciele”, co to nic nie chcą, a tylko pomóc, za darmo. Nie wyglądali na członków zgromadzenia Matki Teresy, więc próbowaliśmy ich olać. Ale to nie takie proste. Bo ile razy można mówić „ dziękuję, nie potrzebujemy pomocy”? Trzeba mówić 100 razy, a do nich i tak nie dociera. Pewien pan, już doprowadzał nas do szału, tak szedł za nami krok za krokiem i liczył na kasę z hotelu - za to, że nas przyprowadził. A przecież to on lazł za nami, a nie my za nim! Pokłóciliśmy się ostro, odczepił się naprawdę obrażony. My zmęczeni jak cholera, każdy kolejny hotel to porażka, na plecach plecaki i jeszcze upierdliwy gość. To już zbyt wiele!
Wreszcie znaleźliśmy hotel. Skromny, ale z oknem i TV. Dopiero teraz poczuliśmy jak bardzo jesteśmy zmlaskani. Kąpiel w chłodnej wodzie nie przeszkadzała nam, wręcz dawała ulgę - musieliśmy zmyć z siebie popiół i Ganges z Varanasi.
Dziś święto Diwali - święto światła, zwycięstwa dobra nad złem, światła nad ciemnością. Ludzie po zmroku odpalają fajerwerki, oliwne lampki, całe miasta przystrojone są lampkami i neonami. Ludzie składają ofiary w namiotach, w których ustawione są posągi bóstw. Większość sklepów i urzędów jest zamkniętych, internet też.
Przez opóźnienie pociągu i Diwali, nie załatwimy dziś wizy do Bangladeszu. Chyba przedłuży się nasz pobyt w Kalkucie…

ps. dzis dodalismy zdjecia w 29.10
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
wiza do Indii
Wybierasz się tam? Będzie ci potrzebna wiza do Indii. W Geoblogu możesz ją zamówić z dostawą do domu! Zobacz cenę wizy do Indii, oferujemy najniższe stawki pośrednictwa w uzyskaniu wiz.
Komentarze (6)
DODAJ KOMENTARZ
Groszki
Groszki - 2010-11-06 13:02
Kochana czy niebył by to dla ciebie kłopot jakbyś kupiła mojej teściowej to samo co mi( 1 bo tak mi gada że mam już dosyć kase ci odda.Buziaki Ps.mój mąż i twój tata postawili wam nowy most na wale po tym jak stary wykasowali nawet nasze długie belki się przydały a tak to nic twoi rodzsice mają dziśc wpaść do nas .
 
Alina
Alina - 2010-11-06 15:40
Aniu- najlepszego po urodzinkach!!!! Ale sprawiłaś mi przyjemność z tak obszerną sesją do czytania..Ten tydzień byłam w Barcelonie i to co może być troszkę podobnego to miałyśmy apartament w starej (ale pięknej) dzielnicy z grzybkami na ścianach i tak wąska klatką ,że ja i mój bagaż obok nie mieścił się....Ciszę się ,że tuż tuż i się zobaczymy .Przyjemnego pochłaniania Indii i całujemy WAS A
 
GROSZKI
GROSZKI - 2010-11-06 17:27
Tam most.Żaden most to jest prototyp na chwilę testów.Bo razem z Padre ubiegamy się o fundusze z Unii żeby postawic most taki na spasie 10-cio pylonowy:))Nomalnie taki że przecinki wszystkie razem będą się przechadzać na drugą stronę "Gangesu"A tak to powiem wam że te typy od budowy mostu znowu w tym tygodniu rozwalili rurę od wody i na całej naszej ulicy płynęła rzeka.
 
Kinga Chrzestna Geoblog
Kinga Chrzestna Geoblog - 2010-11-07 01:10
uuuu 5,5 h na dworcu w Varanasi - bezcenne :/
a te krowy pod rozkladem jazdy obłędne ;)
nasz opóźnił się jedynie 2h i też oczywiście nic nie nadrobił, więc zamiast 12h jechaliśmy 15- a przystanek mniał co chwilę.
dobrze, ze nocny i sypialny
 
A.Sz.
A.Sz. - 2010-11-07 01:49
Heeej! Ja tez z opznieniem zyczenia,bo komp.mialam zepsuty(oj, jak cięzka dola czleka bez neta!).
Anius!!!Zyczę Ci byś zawsze mogla czerpać z życia taką radość jak to czynisz teraz.Dar przeogromny-tak trzymaj!
Gorące uściski:-)
 
przedsiebie
przedsiebie - 2010-11-07 13:39
Groszki- dzieki za obszerna relacje, pomoc przy budowie mostu na naszym "Gangesie", postaram sie zalatwic sprawe dla tesciowej, zalezy od miejsca w plecaku;)
Alinka, no wreszcie jestes, nie wiedzialam gdzie sie podziewasz, pozdrow rodzinke;)
Kinga, Ty juz tylko wspominasz, my nadal walczymy:)
A.Sz. Dziekuje i zycze z wzajemnoscia tego samego!
 
 
przedsiebie

Ania i Adrian
zwiedzili 35% świata (70 państw)
Zasoby: 550 wpisów550 1183 komentarze1183 3616 zdjęć3616 14 plików multimedialnych14
 
Nasze podróżewięcej
31.10.2017 - 15.12.2017
 
 
02.04.2017 - 09.04.2017