Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Ameryka Środkowa i Gibraltar, 2014    stolica

stolica

Panama
Panama, Panama City

Rano ruszyliśmy z Santiago do Panama City. Jechaliśmy cztery godziny w całkiem wygodnym autobusie, po dobrej drodze. Podróżowanie po Panamie i Kostaryce jest o wiele bardziej cywilizowane i nie męczy tak bardzo jak w poprzednich krajach. Autobusy jeżdżą punktualnie, klimatyzacja działa(jak zwykle nastawiona na maxa) nie ma drobnych handlarzy z wodą lub jedzeniem. W Panamie nie zje się drugiego śniadania w autobusie.
A tak na marginesie to tutaj na śniadanie, obiad i kolację je się obiad, czyli treściwe danie złożone najczęściej z mięsa, ryżu i fasoli. Jak dla nas to zbyt bogato.
Adrian jeszcze w Polsce zarezerwowal hotel w stolicy, więc jechaliśmy na pewniaka. Od kwietnia tego roku w Panama City działa metro. Nawet udało nam się z niego skorzystać. Jest to tutaj jeszcze mało popularny środek transportu. Ludzie jeszcze nie załapali bakcyla. Dlatego przez pierwsze dwa miesiące można było korzystać za darmo, aby przekonać ludzi do nowego środka transportu. Ciekawe co?
Dziś głównie zwiedzaliśmy starą część miasta czyli Casco Viejo. Piękne miejsce, architektura wydaje się bardzo podobna do Hawany. Stare domy, cuda na balkonach, mieszkańcy siedzący na ulicy. Wszystko to czyni niepowtarzalny klimat. Ale po drugiej stronie miasta widać nowoczesne city, z wysokimi wieżowcami. Miasto kontrastów. Panama City to naprawdę ładne miasto i można zatrzymać się tu na dłużej. Dawno nie byłam pod wrażeniem tak dużego miasta, zawsze chcę uciekać jak najszybciej i jak najdalej (zwłaszcza od stolic).
Panama to droższy kraj od poprzednio przez nas odwiedzonych. Jedzenie, picie, hotele niestety nie są najtańsze. Na pewno jest większy porządek, jest czyściej i wydaje się bezpiecznie. Nie ma już aż tylu ochroniarzy, żołnierzy ani policji z bronią co wcześniej. Oczywiście mieszkania czy sklepy często są zakratowane, ale to już chyba taki latynoski styl.
Kraj ten bardzo przypomina mi Chile.

Info dnia:
- metro przejazd 0,35$ os (trzeba kupić kartę za 2$ i ją doładowywać)
- kawa na starym mieście 2-3$
- ceviche rybne w rynkowej restauracji 1,5$

zula - 2014-11-21 09:59
kot Panamie to dokument!
...kogut na sznurku w oknie i coś tam z balkonu żywego czy innego dodaje atrakcyjności starego miasta. Ciekawe ujęcia.
Piszesz ,że uciekacie od stolic ...no dodam bo wędrujecie po danym kraju ,poznajecie najciekawsze miejsca ,docieracie tam gdzie inni nie mają szans dotrzeć !
a turysta ( czytaj -ja ) lubię stolicę bo tylko tam mogę dojechać. Lubię poznać zabytki,usiąść w centrum wypić małą kawę a potem po latach zastanowić się Paryż,Rzym czy Londyn jest najpiękniejszą stolicą!