Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Chile, Argentyna, Urugwaj 2017    Lodowiec
2017

Lodowiec

Chile
Chile, Torres del Paine

Dziś bez stresu mogliśmy zjeść śniadanie, wypić kawę, bo zostajemy tutaj jeszcze jedną noc. Cały czas nie możemy nacieszyć oczy widokami jakie widzimy prosto z naszego namiotu. Pogoda cały czas jest łaskawa, budzi nas piękne słońce. Nie zmienia to faktu, że rano jest koło 0 st i trudno wyjść z ciepłego śpiwora, ale przy szybkich ruchach szybko można uporać się z porannym przebraniem. Dziś byliśmy nad lodowcem Grey, a po drodze podziwialiśmy jezioro Grey. To pierwszy w życiu lodowiec który zobaczyliśmy i oczywiscie jesteśmy pod wielkim wrażeniem. Lodowiec zachwycił na swoją wielkością, potęgą, niebieskim kolorem.. Już na miejscu, na punkcie widokowym wiało jak cholera i było naprawdę zimno. Na szczęście zanim doszliśmy na miejsce, to przebraliśmy się w suche ubrania. Szlak jest stosunkowo długi -14 km w jedną stronę, ale nie jest bardzo wymagający. Na pewno trzeba się nadreptać. Moja noga dała radę. Najlepiej zainwestowane pieniądze w ten treking, to kije do chodzenia, które przywieźliśmy z Polski. Na pewno wpłynęło to na komfort chodzenia, choć jak jest pod górę, to zawsze jest ciężko :-). Szlaki są często błotniste, często idzie się ze strumieniem, w strumieniu, przez strumień. Dziś mieliśmy problem aby się nie ubrudzić w błocie. Niestety mój drugi but nie wytrzymał tempa marszu i straciłam kolejna podeszwę. Teraz mam buty poślizgowe i vibram w kieszeni. Moje dobre buty przez 9 lat były ze mną na wszystkich wyprawach. Szkoda. Mam nadzieję że jeszcze trochę tu wytrzymają.
Dziś zafundowaliśmy sobie kolejna ucztę dla oczu... lodowiec, góry, wodospady, jeziora, doliny... Dzika przyroda a my tak blisko niej. Co prawda to za dużo zwierząt tu nie widzieliśmy, ale honor ratowały zające, lisy i ptaki, z kondorami na czele.