Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Chile, Argentyna, Urugwaj 2017    Wiatr

Wiatr

Argentyna
Argentyna, El Chalten

Dziś ustaliliśmy że śpimy, aż się wyśpimy. To była najzimniejsza noc do tej pory. Na szczęście mamy naprawdę dobre śpiwory. Ja spałam w dwóch parach kaleson, czapce i 3 bluzach i było naprawdę ciepło, Adrian w kalesonach i bluzie, czyli w komplecie zwanym pidżama zimowa. Czasami trzeba trochę się postarać, aby zyskać trochę komfortu. Po śniadaniu zwinęliśmy się z kampingu, zrobiliśmy zakupy z myślą o pobycie w El Chalten. Musieliśmy dokupić też gaz do kuchenki i cena nas trochę zszokowała. Za mały gaz zapłaciliśmy 1,5 raza więcej niż w Polsce. Kupiliśmy na drogę empanady tj. bułki w kształcie pierogów z nadzieniem z mięsa lub sera. Trochę objadamy się nimi, bo świeże i ciepłe to po prostu miód w gębie. El Calafate to ładny kurort. Zaskoczyło nas że jest to takie duże i że jest tu aż tak zimno.
O 13 mieliśmy autobus do El Chalten i jechalismy znowu słynną patagońska droga "ruta 40". Po drodze były takie wiatry, że mieliśmy takie wrażenie jakby autobus się cofał i nie miał tyle mocy aby jechać do przodu. Po 17 dojechaliśmy na miejsce. Jednak wpierw czekała nas obowiązkowa wizyta w biurze parku. Wysłuchaliśmy co można, a czego nie można w parku, jakie są trasy itd. Bardzo dobry pomysł aby trochę uczulić turystów i nauczyć ich trochę pokory do przyrody. Potem jeszcze znaleźliśmy kamping i wreszcie czas wolny. Na kampingu jest nowa, a przez to czysta i piękna łazienka i jest ciepła woda. Śpimy znowu blisko gór i bardzo nas to cieszy. A jutro trekking, życie jest piękne nawet jak trzeba iść pod górę.