Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Chile, Argentyna, Urugwaj 2017    Spokojniej
2017

Spokojniej

Urugwaj
Urugwaj, Colonia
Przejechano 20942 km

Rzadko się zdarza,że z żalem opuszczamy jakaś stolicę. Tym razem z żalem żegnamy się z Buenos Aires. Miasto to zaskoczyło nas bardzo pozytywnie. To nowoczesna stolica ale i z zabytkami, przyjazna dla turystów, z miejscami do odpoczynku... Pomimo ostrzeżeń czulismy się tutaj bezpiecznie.
Do Urugwaju płynęliśmy promem z Colon Express (mieli najtańsze bilety). Przepływaliśmy w poprzek rzeki La Plata, która miała tam szerokość 80 kilometrów! Po odprawie granicznej i zaokrętowaniu, półtora godzinna podróż minęła całkiem komfortowo.
Colonia powitała nas spokojem... Wszystko tu płynie wolniej, a i ludzie są jacyś spokojniejsi. Samo miasteczko jest bardzo urocze i warto je zwiedzić. Stare miasto to klimaciarskie uliczki z knajpami, latarnią morską, molem i placami ocienionymi przez drzewa... Wszystko wokół ma to coś, co chwyta za serce... Całe popołudnie chodziliśmy po zacisznych uliczkach. Uciekł gdzieś stołeczny pośpiech Buenos.
Wieczorem zagadaliśmy chłopaka z recepcji o noclegi na kampingu, gdzieś nad oceanem. Okazało się że jest tu jeszcze przed sezonem i wiele kampingow jest zamknięte jeszcze. Wybrany przez nas też był zamknięty. Co więcej, w okolicy nie ma czynnego kampingu. Skorzystaliśmy więc z promocji w hostelu i zarezerwowaliśmy nocleg w kolejnym hostelu tej sieci w Punta del Este, ze zniżką 20%. Dla nas najważniejsze jest, aby posiedzieć trochę nad oceanem, niestety małe miejscowości odpadają, więc został nam kurort. Jutro jedziemy na weekend nad wodę, ale fajowsko!