Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Jamajka, Kajmany, Kuba, Meksyk 2018    Dolina
2018

Dolina

Kuba
Kuba, Viñales

Dziś wzięliśmy autobus typu hopsa, hopsa, którym moglismy poruszać sie po okolicach doliny. Na trasie jest kilka przystanków, w jednej cenie można wsiadać i wysiadać ile się chce w ciągu dnia. Byliśmy na punkcie widokowym, w okolicach jaskiń, przy tzw. muralu ( pomalowanej skalnej ścianie jednej z gór). Swoja drogą jest to przykład, jak oszpecić krajozbraz. Najgorsze jest to że rysunek jest koszmarny, pokazuje jakąs ewolucję od ślimaka do człowieka i aby zobaczyc go z bliska trzeba jeszcze zapłacić za wstęp. My wybraliśmy bezpłatne oglądanie z daleka.... Autobus wraca w dane miejsce co 1,5 godziny.
Późnym popołudniem poszlismy do finca (gospodarstwa które uprawia tytoń i produkuje cygara). Spędziliśmy bardzo miło czas słuchając kolejnych opowieści na temat cygar. Oprócz nas było jeszcze kilka innych osób z całego świata, więc było wesoło. Tym bardziej, że gospodarze poczęstowali nas kawą i domowym rumem oraz oczywiście, własnoręcznie skręconymi cygarami.
Późnym wieczorem wrócilismy do naszej casy. Dziś Sylwester, więc my też świętujemy na RODOS, sąsiedzi zapewniają nam muzykę ( z każdej strony inną), mamy rum i cygara, więc na pewno nie będziemy się nudzić. A jutro musimy wstać o 6 rano...