Geoblog.pl    przedsiebie    Podróże    Jamajka, Kajmany, Kuba, Meksyk 2018    wioska
2019

wioska

Kuba
Kuba, La Boca

Kilka kilometrów na południe znajduje się stara rybacka wioska la Boca. Uznaliśmy, że jest to prawdopodobnie odpowiednie miejsce aby uciec z głośnego, gorącego Trynidadu. Rano pożegnaliśmy się z naszą gospodynią, która dała nam karteczkę z adresem casy i poszlismy łapać taxi. Za 5 CUC, przejechaniu 12 km dojechalismy do naszej wioski. Tak na marginesie to ceny tutaj są dziwne.... ostatnio płaciliśmy 20 CUC za dwie godziny jazdy, a dziś 5 CUC za 10 min. Tym razem trafiliśmy na starą ładę.
Miasteczko to raptem trzy lokalne knajpy, małe domki z pokojami na wynajem, mała zatoka z kamienista plażą. Zrobiliśmy rekonesans w kwestii noclegów i spadły nam kapcie z nóg. Za nocleg chcieli od nas 25 - 30 CUC, najdrożej do tej pory, za bardzo średnie warunki. W wielu domach nie było wolnych miejsc. W poleconym domu też nie było wolnych miejsc, ale w związku z tym że byliśmy z polecenia, to panie czuły się zobowiązane znaleźć nam nocleg. Po wypiciu pysznego soku z mango, ruszyliśmy do ich znajomych i trafiliśmy super. Śpimy znowu jak na działce, w małym domku na posesji u starszych gospodarzy. Oni śpią w swoim domku obok. Mamy piękny ogród, taras z bujanymi fotelami i płacimy 15 CUC za noc.
Po południu poszliśmy się poszwędać na plażę, zjedliśmy też rybę na obiad. Niestety, na plaży są mrówki i tzw. pchły piaskowe (wg nas to małe muszki), które dostają wścieklizny o wschodzie i zachodzie słońca. Trochę jesteśmy pogryzieni. Nie jest to nic strasznego, ale swędzi okrutnie.
Po 18 zrobiło się ciemno, więc wieczór spędzamy w bujanych fotelach, na rozmowach i dalszych planach. Życie tu płynie bardzo wolno, w ciszy i spokoju.